Maksu- ja toimitusehdot

1. Yleistä

Phonent.fi on Phonent Oy:n (3136970-8) hallitsema ja omistama kauppapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Phonent Oy:n ja sen asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Phonent Oy:n myymät tuotteet ovat käytettyä, ellei erikseen mainita.

Nämä sopimusehdot ovat päivitetty 07.07.2020 ja ne ovat voimassa toistaiseksi. Phonent Oy pidättää oikeuden muokata näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Phonent.fi tilaussivulta. Laissa määrätyt muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

2. Asiakas

Phonent Oy myy hyödykkeitä Suomessa asuville (pois lukien Ahvenanmaa) täysi-ikäisille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18- vuotiaille yksityishenkilöille (Kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (Yritysasiakas). Kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja. Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevaa Suomen kuluttajasuojalainsäädäntöä. Yrityskaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.

Toimitusten saapumisarviot on laadittu Postin antamien tietojen perusteella, eikä Phonent Oy tai sen valtuuttama toimittaja ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien hankaluuksien tai muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Phonent Oy:n järjestelmään.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään Phonent Oy:n vaatimat tiedot, jotka sisältävät Kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiositteen. Yritysasiakkailta vaaditaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus sekä tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaan tietojen keräämistä ja käsittely koskevat käytännöt ja säännökset löytyvät Tietosuojaselosteestamme. Bambora Ab vastaa asiakkaan tietosuojasta maksuprosessissa.

3. Tuotteet ja hinnasto

Tuotteiden kuntoluokka ilmoitetaan sivustolla asteikolla ”Avaamaton” – ”Uudenveroinen” – ”Hyvä” – ”Kohtalainen” – ”Välttävä”. Kuntoluokitusten tarkemmat selitykset löytyvät sivustolta. Phonent Oy pidättää oikeuden muuttaa hintoja, mikäli tuotteen hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe.

Käytettyjä laitteita voidaan Phonent Oy:n toimesta huoltaa varaosien osalta muillakin, kuin valmistajan alkuperäisillä osilla. Phonent Oy ei vastaa teknisten tietojen paikkaansa pitävyydestä ja pidättää oikeuden muuttaa niitä ilman erillistä ilmoitusta. Laitteet toimitettaan asiakkaalle käyttövalmiina, tehdasasetuksille palautettuna. Laitteen mukana toimitettava myyntipakkaus sisältää laitteen, SIM-työkalun sekä yhteensopivan latauskaapelin. Seinäadapterit ja mahdolliset lisätarvikkeet myydään erikseen.

4. Vero

 Sivustolla myytäviin tuotteisiin ja palveluihin sovelletaan normaalia arvonlisäveromenettelyä (24%).

5. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

6. Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla tai maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot:

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: payform@bambora.com

Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta 

7. Toimitustavat

Phonent.fi toimittaa tilaukset käyttäen Postin palveluita. Ajankohtaiset toimitusvaihtoehdot löytyvät verkkokaupassa. Tilaukset pyritään käsittelemään 1 arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus on kirjautunut Phonent Oy:n järjestelmään. Toimitus kestää Postin ilmoittaman arvion mukaan 2-4 työpäivää.

Phonent Oy toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Phonent Oy ei vastaa paketin viivästymisestä yrityksestä riippumattomien seikkojen takia. Mikäli lähetetty toimitus palautuu noutamattomana takaisin lähettäjälle (Phonent Oy) on Phonent Oy:llä oikeus periä alkuperäinen postikulu mahdollisesta uudelleenlähettämisestä. Mikäli uudelleenlähetyskulua ei suoriteta yhden (1) kuukauden kuluessa tilauksen palautumisesta, siirtyy tilauksen sisältämien tuotteiden omistusoikeus takaisin Phonent Oy:lle. Asiakkaan tekemä maksusuoritus palautetaan.

Asiakas on velvoitettu tarkastamaan saamansa lähetyksen sisältö ja mahdolliset virheet 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen saapumisesta, ja tutustuttava tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa. Mikäli asiakas huomaa pakkauksen vaurioituneen lähetyksessä, tulee hänen ottaa viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@phonent.fi

Käytettyjen laitteiden mukana ei toimiteta käyttöohjeita. Käyttöohjeet löytyvät useimmissa tapauksissa valmistajien verkkosivuilta.

8. Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus verkkokaupasta ostamilleen tuotteille. 14 Vuorokauden palautusajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen fyysisesti.

Peruutusilmoitukseen tulee merkitä päivämäärä, nimi, osoite, tilauspäivä, tuotteen tiedot sekä liittää ostokuitti. Peruutusilmoitus lähetetään sähköpostitse osoitteeseen info@phonent.fi. Tarkemmat palautusohjeet saa sähköpostitse peruutusilmoituksen käsittelyn yhteydessä.

Tuotteen palauttaminen hoituu postitse peruutusilmoituksen käsittelyn ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen osoitteeseen:

Phonent Oy

Kontiopuisto 5

76120 Pieksämäki

Tuotteet tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen käsittelystä alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautukseen tulee myös liittää kopio peruutusilmoituksesta.

 Mikäli tuotetta on käytetty tai tuotepakkaus on vioittunut tai puutteellinen, pidämme oikeuden veloittaa 29,00 euron (sis. alv 24%) tarkistus- ja kunnostusmaksun, sekä mahdollisen arvonalentumisen.

9. Takuu

Phonent Oy:n myymillä laitteilla on 3-12 kuukauden takuu, sekä kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Myytävän laitteen yhteydessä ilmoitetaan selkeästi takuun kestosta. Takuuehdot löytyvät täältä.

10. Ongelmatilanteessa

Virhetilanteen havaittuaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@phonent.fi, josta asiakkaalle kerrotaan tarkemmat ohjeet. Virheelliseksi todettu laite tulee toimittaa virheilmoituksen käsittelyn ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen osoitteeseen:

Phonent Oy

Kontiopuisto 5

76120 Pieksämäki

Asiakas vastaa itse tiedostojen varmuuskopioinnista sekä iCloud lukituksen poistamisesta ennen laitteen toimittamista huollettavaksi.