Maksu- ja toimitusehdot

1. Yleistä

Phonent.fi on Phonent Oy:n (3136970-8) hallitsema ja omistama kauppapaikka. Seuraavia yleisiä sopimusehtoja sovelletaan ainoastaan Phonent Oy:n ja sen asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Phonent Oy:n myymät tuotteet ovat uusia sekä käytettyjä. Käytettyjen laitteiden kohdalla tuotteen kunto on ilmoitettu selkeästi.

Nämä sopimusehdot ovat päivitetty 01.01.2022 ja ne ovat voimassa toistaiseksi. Phonent Oy pidättää oikeuden muokata näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia sopimusehtoja, jotka löytyvät Phonent.fi tilaussivulta. Laissa määrätyt muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

2. Asiakas

Phonent Oy myy hyödykkeitä Suomessa asuville (pois lukien Ahvenanmaa) täysi-ikäisille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18- vuotiaille yksityishenkilöille (Kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (Yritysasiakas). Kauppasuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja. Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassaolevaa Suomen kuluttajasuojalainsäädäntöä. Yrityskaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.

Toimitusten saapumisarviot on laadittu postin sekä matkahuollon antamien tietojen perusteella, eikä Phonent Oy tai sen valtuuttama toimittaja ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien hankaluuksien tai muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Phonent Oy:n järjestelmään.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään Phonent Oy:n vaatimat tiedot, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitetiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiositteen. Yritysasiakkailta vaaditaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus sekä tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaan tietojen keräämistä ja käsittely koskevat käytännöt ja säännökset löytyvät Tietosuojaselosteestamme. Paybyway Oy vastaa asiakkaan tietosuojasta maksuprosessissa.

3. Tuotteet ja hinnasto

Phonent Oy:n myymät tuotteet ja varaosat ovat uusia sekä käytettyjä. Asiakkaan ostaessa käytettyjä laitteita tai muita tuotteita, on kunkin tuotteen kunto eritelty selkeästi tuoteilmoituksessa.

Käytettyjenlaitteiden kuntoluokka ilmoitetaan sivustolla selkestäi asteikolla ”Avaamaton” – ”Uudenveroinen” – ”Hyvä” – ”Kohtalainen” – ”Välttävä”. Kuntoluokitusten tarkemmat selitykset löytyvät sivustolta. Phonent Oy pidättää oikeuden muuttaa hintoja, mikäli tuotteen hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe.

Käytettyjä laitteita voidaan Phonent Oy:n toimesta huoltaa (tai on voitu huoltaa) varaosien osalta muillakin, kuin valmistajan alkuperäisillä osilla. Phonent Oy ei vastaa teknisten tietojen paikkaansa pitävyydestä ja pidättää oikeuden muuttaa niitä ilman erillistä ilmoitusta. Laitteet toimitettaan asiakkaalle käyttövalmiina, tehdasasetuksille palautettuna. Laitteen mukana toimitettava myyntipakkaus sisältää laitteen, SIM-työkalun sekä yhteensopivan latauskaapelin. Seinäadapterit ja mahdolliset lisätarvikkeet myydään erikseen.

4. Vero

 Sivustolla myytäviin tuotteisiin ja palveluihin sovelletaan normaalia arvonlisäveromenettelyä (24%) tai marginaaliveroa.

5. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

row

6. Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

7. Toimitustavat

Phonent.fi toimittaa tilaukset käyttäen postin tai matkahuollon palveluja. Ajankohtaiset toimitusvaihtoehdot löytyvät verkkokaupassa. Tilaukset pyritään käsittelemään 1 arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus on kirjautunut Phonent Oy:n järjestelmään. Toimitus kestää toimitustavasta riippuen toimittajan ilmoittaman arvion mukaan 2-4 työpäivää.

Phonent Oy toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Phonent Oy ei vastaa paketin viivästymisestä yrityksestä riippumattomien seikkojen takia. Mikäli lähetetty toimitus palautuu noutamattomana takaisin lähettäjälle (Phonent Oy) on Phonent Oy:llä oikeus periä käsittelymaksu (6,90 €) mahdollisesta uudelleenlähettämisestä. Mikäli uudelleenkäsittelymaksua ei suoriteta yhden (1) kuukauden kuluessa tilauksen palautumisesta, siirtyy tilauksen sisältämien tuotteiden omistusoikeus takaisin Phonent Oy:lle. Asiakkaan tekemä maksusuoritus palautetaan.

Asiakas on velvoitettu tarkastamaan saamansa lähetyksen sisältö ja mahdolliset virheet 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen saapumisesta, ja tutustuttava tuotteen käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa. Mikäli asiakas huomaa pakkauksen vaurioituneen lähetyksessä, tulee hänen ottaa viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@phonent.fi

Käytettyjen laitteiden mukana ei toimiteta käyttöohjeita. Käyttöohjeet löytyvät useimmissa tapauksissa valmistajien verkkosivuilta.

8. Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain (Luku 6 15 §) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus verkkokaupasta ostamilleen tuotteille. 14 Vuorokauden palautusajan laskeminen alkaa siitä hetkestä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen fyysisesti. Phonent Oy vähentää palautuvista lähetyksistä palautuskulut 6,90 € näiden palautusehtojen mukaisesti. Summa vähennetään maksunpalautuksesta automaattisesti.

Peruutusilmoitukseen tulee merkitä päivämäärä, nimi, osoite, tilauspäivä, tuotteen tiedot sekä liittää ostokuitti. Peruutusilmoitus liitetään paperisena palautettavan tuotteen yhteyteen.

Tuotteet tulee palauttaa 14 päivän kuluessa saapumisesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautukseen tulee liittää paperinen palautuslomake. Mikäli sinulla ei ole tulostinta, voi peruutusilmoitus olla myös vapaamuotoisesti käsin kirjoitettu. huomaa kuitenkin että myös käsin kirjoitetussa palautuslomakkeesta tulee löytyä samat tiedot kuin tulostetusta.

Mikäli tuotetta on käytetty tai tuotepakkaus on vioittunut tai puutteellinen, pidämme oikeuden veloittaa 29,00 euron (sis. alv 24%) tarkistus- ja kunnostusmaksun, sekä mahdollisen arvonalentumisen.

Tuotteen palauttaminen hoituu käyttämällä Phonent Oy:n matkahuollon asiakaspalautustunnusta 9552365.

Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteen postitse, tulee palautuskulut asiakkaan maksettavaksi (ko. tapauksessa palautuskäsittelykulua ei vähennetä tuotteen maksunpalautuksesta)

9. Takuu

Phonent Oy:n myymillä käytetyillä laitteilla on 1-12 kuukauden takuu, sekä kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Myytävän laitteen yhteydessä ilmoitetaan selkeästi takuun kestosta. Lisätietoja löydät takuuehdoista.

Phonent Oy:n myymillä varaosilla ja lisätarvikkeilla on asianmukaisesti asennettuina kuuden (6) kuukauden takuu.

10. Ongelmatilanteessa

Virhetilanteen havaittuaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@phonent.fi, josta asiakkaalle kerrotaan tarkemmat ohjeet. Virheelliseksi todettu laite tulee toimittaa virheilmoituksen käsittelyn ja ohjeiden vastaanottamisen jälkeen osoitteeseen:

Phonent Oy

Häyrisentie 2 Lh 7         

76100 Pieksämäki

Asiakas vastaa itse tiedostojen varmuuskopioinnista sekä iCloud lukituksen poistamisesta ennen laitteen toimittamista huollettavaksi.